tisdag 9 december 2014

Högre intresse i andra länder

Anledningen till att det är svårt med racing i Sverige, för oss som förare är ekonomin. Och anledningen är rätt simpel.

Tänk om vi hade fått tillfälle att synas, med det vi utövar, precis som dem flesta andra sportgrenar som finns, då hade det underlättat. Men vad är vägen in till synligheten här i Sverige?
Jag har märkt att racingen inte räckte till, och ni som har följt mig det senaste året vet att jag försökte mig på något unikt och något som sticker ut, nämligen världsrekordet på is med en motorcykel.







Och om det har hjälpt? Ja, till viss del, men fortfarande mest internationellt där intresset är mycket större.

När jag släppte ut den officiella världsrekords videon så skrev jag även ihop ett pressmeddelande, i första hand riktade jag det till svensk media. När det var färdigskrivet så letade jag upp email adresser till tidningar i pappersformat och även nätbaserade tidningar. Både till dem som skriver om det dagliga livet hela vägen till dem som intresserar sig ang motorsport.
Totalt så skickade jag ut det till ca 30 olika nationella medier, efter ett dygn så skrev jag om pressmeddelandet till engelska och skickade ut det till 8st internationella.

Just nu står det 3-1 till den internationell media.

Nationell:

Artikel hos Landracing.se

Internationell:

Formulapassion
Bikers Around The Globe
Bikesportnews

Vad är det vi gör fel? Varför är inte vi lika attraktiva som andra sportgrenar? Och sist men absolut inte minst, vad ska vi göra för att öka intresset här i Sverige?





"Jag är inte bitter". Jag kommer självklart inte ge upp, jag kommer ta med mig lärdomen och utveckla det som jag hittills har lärt mig för att sedan förhoppningsvis hitta vägen in till synligheten, som har en stor betydelse för att kunna utöva racing.

//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar