onsdag 10 december 2014

Mänskligheten

Idag såg jag reklam gällande organ donationer och kände direkt att jag bör gå med.

Jag utövar en riskfylld sport och utsätter mig för mycket dumheter.
Många kan tycka att det jag gör är dumt för att jag "riskerar" livet. Men sanningen är ju att det är mitt val och anledningen till att jag gör det är för att känna mig levande.

Någon annan som har sett detta uttryck?

"Live to Ride, Ride to Live"


Så om det skulle vara dags för mig att gå vidare lite för tidigt så finns jag nu med i donations registret. Vilket betyder att om det skulle vara någon som behöver en funktion från mig så är det då tillgängligt. Det känns faktiskt riktigt bra att veta att om jag behövs så har jag redan förberett ett aktivt val som gör att jag fortfarande kan göra nytta när jag har tagit steget vidare.

Kan det här ses som en kompensation för allt det "dåliga" som jag utsätter mig för när jag utövar motorsport?

Jag vill iallafall att alla ska veta om att jag är medveten om riskerna som finns. Ibland känner jag förstås rädsla för det jag utövar, men rädslan för att inte göra det som jag älskar gör mig ännu räddare.

Vill du också anmäla dig till donations registret så kan du klicka HÄR!

Vi alla lever tillsammans med varandra, så min åsikt i detta ämne är att man bör hamna i donations registret vid födseln, och sedan om man inte vill vara med så kan man avregistrera sig istället.

Som det är nu så tror jag att många missar att gå med, eller så har man kanske tanken på att gå med, men man vet ju aldrig när det är för sent.
Jag har inga planer på att försvinna ännu, men OM det skulle hända så känns det bra att veta att jag kan få någon annan att leva vidare!

//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar