måndag 11 maj 2015

Dragracing med BMW S1000RR

I fredags började jag se i flödet på Facebook att flera från i vintras som deltog i Landracings event Speed Weekend förberedde sig inför en tävling på Lunda. Även där med Landracing som arrangör.
Jag var på den banan förra året, då med en HD och körde på 12.5 sekunder över rakan som mäter 402 meter. Det är alltså dragracing vi pratar om nu, vilket jag inte har någon vana alls för.

Men efter att ha sett i flödet att andra taggade till så blev såklart även jag taggad. Jag frågade vad pappa tyckte om detta, och kort därefter så svarade han på mitt sms med en glad gubbe.

Då visste jag att jag hade hans stöd och godkännande, så då tog jag kontakt med Glenn som tillsammans med sin fru drar runt Landracing. Han sa att det bara var att navigera in på deras hemsida och anmäla mig. Och det gjorde jag, ca 23.00 på fredagskvällen. Då hade pappa hunnit byta däck på hojen och bytt kedja.

Redo för race!

Upp på lördagen 06.00 och lasta bussen, sedan rullade vi mot Lunda.

Racet gick bättre än förväntat och jag lyckade ta mig i mål på en total andra plats.

0-252km/h på 9.3 sekunder med BMW:n och den är helt standard. Den var utrustad med backspeglar och alla lysen. Original avgassystem med katalysator. Ändå gick det så snabbt som det gjorde. Alla andra tävlande var mer redo för just dragracing :)

Jag älskar såna här impulsiva händelser, man hinner inte bygga upp några speciella förväntningar.

Vill tacka min underbara familj som ger mig stöd. Både pappa och syrran åkte med. Mamma gav pappa tillåtelse att åka iväg och var hemma med hunden. :)

På torsdag kommer ett videoklipp ut på min Youtube kanal där man kan se mig och BMW:n tävla mot bland annat Hayabusa och självklart lite andra hojar!

HÄR är min kanal, se till att följa med där.

Vi hörs snart igen :)






//Robban Gull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar