fredag 8 maj 2015

Video - Supermotard med ett härligt gäng

Den senaste tiden har bestått mycket av motard körning. Jag vill ju lära mig att köra på bakhjulet och framhjulet, sladda och leka.

Jag känner att jag saknar lite respekt för motarden då den går så sakta till skillnad mot BMW S1000RR och det tidigare motorcyklar som jag har fört fram på bana. Så att ramla är jag inte ett dugg rädd för. Detta leder till att jag vågar testa gränserna mycket oftare, eftersom jag saknar rädslan från att ramla. Motarden är mycket lättare och smidigare, så det är väl anledning till att jag "saknar respekt" för den.

Under dessa helger som har gått och jag har varit iväg och kört så har jag umgåtts mycket med folk från en grupp som kallar sig för "MotardSTHLM". En grupp med människor som är riktigt sköna och har samma intresse, vilket gör det ännu roligare att ta sig ut och köra.
Det finns inga bekymmer, allt är bara roligt hela tiden! Både när man kör och står brevid och tittar.

Jag har fått hjälp av andra och fångat rätt mycket material från dessa körningar, och det är det ni får se i videon. Flera olika personer som kör olika motorcyklar och tränar på olika saker.


//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar