måndag 8 februari 2016

Varm helg på isen

I helgen har det blivit massor med iskörning. Denna gång på en Honda CBR600, och den gick klockrent!
Hade inget speciellt mål mer än att ha kul, såklart. Farsan byggde ett nytt däck förra veckan som vi testade. Målet var att vi skulle kunna rulla på framhjulet. Det gick bättre än förväntan. I början på dagen rullade jag ca: 10 meter, då bestämde vi oss för att målet för dagen skulle vara 20 meter. När jag slagit 20m förflyttade vi målet till 33m av den enkla anledningen att det är så långt jag har rullat på framhjulet med supermotarden.

I slutet av dagen hade jag lyckats rulla 43.4 meter vilket jag är riktigt nöjd med.
I helgen sattes även ett stoppie rekord på is av amerikanaren Ryan Suchanek. Han lyckedes rulla 76.8 meter vilket är riktigt imponerande.
Vi har alltså en bit kvar för att lyckas med det. Det roligaste är att jag har gjort stoppies en gång med sporthoj tidigare, och då kom jag inte alls lika långt som jag gjorde på isen. Känslan kommer sakta men (o)säkert ;)



Den 26 och 27 Februari är det dags för Speed Weekend i Årsunda, Sandviken. Helt klart årets roligaste event med många hemmabyggen på isen.
//Robban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar