måndag 21 juli 2014

Svenska flaggan hissades under MotoGP

Har tänkt tillbaka hela vägen till 2007, det var mitt år.
Under 2007 hände det många roliga saker för mig under racingen. Jag körde i Sverige samtidigt som jag tävlade i RedBullMotoGpRookiesCup på en KTM 125cc, under det året körde jag även ett Wildcard i MotoGP och fick ett förslag för att köra en full säsong i MotoGP under 2008.

Var hade jag varit nu om vi hade klarat av den ekonomiska biten?
Hur såg min personliga utveckling ut?
Hur hade min placeringar sett ut?

Många frågor utan svar, men något som jag hoppas att framtiden kan svara på.

Under Juli månad 2007 så hissades iallafall den svenska flaggan upp över en tredjeplats på Oschersleben i Tyskland. Då jag som svensk placerade mig i topptrion, tillsammans med Johann Zarco på en andraplats, som idag är en toppförare i Moto2 och Cameron Beaubier som för tillfället köra AMA Superbike i USA!



Själv kommer jag från ett land som kallas Sverige, där det är nästintill omöjligt att få möjligheten till att köra på internationell nivå. Jag är inte nöjd ännu, många undrar varför jag inte tävlar lika aktivt längre. Anledningen är simpel, jag arbetar mer, jag lär mig från dag till dag och jag närmar mig mina delmål i jakten på en säsong i MotoGP.

Jag vill tacka er alla som hjälper till så gott ni kan och som undrar hur allt går, ni är en stor del av min vilja och till mitt driv framåt!

//Robert Gull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar