onsdag 4 februari 2015

Godkänd ansökan till Guinness

Ansökan till Guinness World Records är redan godkänd för försöket till att slå:
Fastest motorcycle wheelie on ice.

För att man ska bli godkänd på såpass kort tid som vi har på oss så kostar det pengar. Vilket ni har hjälpt mig att samla in.
Så igår gjordes ansökan, senare på kvällen var det bekräftat!


Vid ansökan så skriver man in en upplägg. Vilken motorcykel ska användas? Vilken sjö ska det utföras på? Vilket datum?
Vad för mätutrustning kommer användas? Vilka säkerhetsåtgärder vidtas? Och mycket mer. Jag är riktigt glad över att vi gjorde det här förra året, det är mycket mindre information att ta in och lära sig på nytt.

Något som är nytt för i år till skillnad mot förra året är att det mesta sker elektroniskt. Förra året sköttes allt på post och i pappersform. Stor utveckling på ett år.

Med bekräftelsen som kom igår eftermiddags så kom även Guidelines och regler. Så nu har jag ytterligare 33 sidor med information om rekordet. Jag har ännu inte haft tid att läsa igenom allt, men det ska bli spännande och se om det är någon skillnad på reglerna till skillnad mot förra året.

Nu jobbar jag på att få fram godkända GPS:er som måste sitta på hojen och logga hastigheterna vid rekord försöket.

För er som har missat rekordet från förra året kan enkelt se den genom att klicka på videon :)!



//Robert Gull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar